Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.
Az 1,6 literes, 105 lóerős motor megfelelő nyomatékot biztosít kis sebességnél is. Kis fogyasztás és alacsony károsanyag-kibocsátás jellemzi. További előnye az összkerékmeghajtás lehetősége, amelyet a CR-V-ből adoptáltak. A Dual Pump System lehetővé teszi az automatikus összkerékkapcsolást, amikor az szükséges. A vásárlók választhatnak az ötsebességes manuális és a folyamatosan változó áttételű automata váltó között. A CVT folyamatos, ugrásmentes gyorsítást és maximális kényelmet biztosít a vezetőnek. A 285 literes csomagtartót 4 csomagrögzítő füllel látták el. Az 50:50 százalékban osztható hátsó ülések előredöntésével a csomagtér jelentősen növelhető. Az utastérben rendkívül sok, apróbb tárgyak tárolására szolgáló helyet és öt pohártartót alakítottak ki. A HRV biztonsági rendszere - követendő példaként - a világon először egy új momentummal egészült ki. Az újszerű orrkiképzés speciális energiaelnyelő kialakításából a gyalogosok esetleges fejsérüléseit igyekeztek megelőzni. A vezető és utasa biztonságát dupla légzsák és 3 pontos, överő-szabályozóval és övfeszítővel ellátott biztonsági övek szolgálják. A HR-V-t biztonsági rendszere ABS-szel és elektronikus fékerő-szabályozó rendszerrel (EBD) egészül ki. A vezetés kényelmét szervókormány teszi teljessé. A karosszéria kiváló védelmet nyújt egy esetleges karambol során. A fokozatos energiaelnyelést biztosító ütközési zónák programozva, előre meghatározott módon gyűrődnek az első és hátsó oldalmerevítéseknél, ütközés közben hathatósan csökkentve a bent ülőkre ható nehézségi erőket. További védelmet jelentenek a polipropilén betétek, amelyek az ajtókban helyezkednek el körülbelül derékmagasságban. A HR-V utasterének másik biztonsági jellemzője a biztonsági övek felső rögzítéseinél alkalmazott energiaelnyelő burkolat. Az ülések keretei T alakban kialakított merevítőkkel vannak ellátva és nincsenek éles szélei, továbbá az üléskeret is műanyag bevonatot kapott. A hátsó ülés támlájának merev fala megfelel a DIN szabvány által előírt merevségi követelményeknek. A vezetőoldali ablakemelő kapcsolója automata, egyérintéses nyitási és zárási funkcióval rendelkezik, plusszszolgáltatásként biztonsági akadályérzékelővel ellátva; ha bármilyen tárgy beszorul az üveg és az ajtókeret közé, akkor az üveget az ablakemelő automatikusan visszaereszti a biztonsági pozícióba. A 105 LE-s, 1,6 literes motor nagy nyomatékkal, alacsony üzemanyag-fogyasztással és károsanyag-kibocsátási tényezőkkel rendelkezik, megfelelve az EU 2000 előírásainak. Ötsebességes manuális vagy folyamatosan változó áttételű automata (CVT) váltójával a HR-V az első Honda modell, amely a CVT váltót összkerékmeghajtással kombinálja. A motor közeli rokona a 105 LE-s 1,6 Civic Coupe erőforrása, azzal a különbséggel, hogy maximális nyomatékát már viszonylag alacsony, 3400-as fordulatszámnál eléri. A négyhengeres, soros SOHC motor teljesítménye 77 kW (105 LE) 6200-as fordulatnál, maximális nyomatéka 135 Nm 3400-as fordulatszámon. Mind a két oldali futómű egy pár rövid felső és egy pár hosszú lengőkarból áll, melyek trapéz formát alkotnak. Ezzel elérték, hogy útegyenetlenségeken áthaladva a hátsó futóművek összetartása részben és párhuzamosan változik - passzív hátsókerék-kormányzás - segítve ezzel az úttartást. Mindkét stabilizátor a versenysportban alkalmazott gömbfejes/karos megoldással csatlakozik a lengőkarokhoz. A kormánymű magas áttételi viszonya és forgószelep vezérlésű szervórásegítője remek visszajelzéseket biztosít az út felől a vezető számára. Az 5 méter sugarú fordulókör a kormánymű könnyű mozgathatóságának köszönhető. A megfelelő fékhatást elöl 282 mm-es hűtött féktárcsák, hátul pedig 200 mm átmérőjű fékdob biztosítja. A Honda célja, hogy a fékpedál megnyomása esetén hasonló benyomásokat szerezzen a vezető, mint a Civic Vti modellben. Nagyméretű szervódob - a CR-V-vel egyező kivitelű - segíti a pedálerő progresszív növelését. T. G. Á.