Az 1,6 literes, 105 lóerős motor megfelelő nyomatékot biztosít kis sebességnél is. Kis fogyasztás és alacsony károsanyag-kibocsátás jellemzi. További előnye az összkerékmeghajtás lehetősége, amelyet a CR-V-ből adoptáltak. A Dual Pump System lehetővé teszi az automatikus összkerékkapcsolást, amikor az szükséges. A vásárlók választhatnak az ötsebességes manuális és a folyamatosan változó áttételű automata váltó között. A CVT folyamatos, ugrásmentes gyorsítást és maximális kényelmet biztosít a vezetőnek. A 285 literes csomagtartót 4 csomagrögzítő füllel látták el. Az 50:50 százalékban osztható hátsó ülések előredöntésével a csomagtér jelentősen növelhető. Az utastérben rendkívül sok, apróbb tárgyak tárolására szolgáló helyet és öt pohártartót alakítottak ki. A HRV biztonsági rendszere - követendő példaként - a világon először egy új momentummal egészült ki. Az újszerű orrkiképzés speciális energiaelnyelő kialakításából a gyalogosok esetleges fejsérüléseit igyekeztek megelőzni. A vezető és utasa biztonságát dupla légzsák és 3 pontos, överő-szabályozóval és övfeszítővel ellátott biztonsági övek szolgálják. A HR-V-t biztonsági rendszere ABS-szel és elektronikus fékerő-szabályozó rendszerrel (EBD) egészül ki. A vezetés kényelmét szervókormány teszi teljessé. A karosszéria kiváló védelmet nyújt egy esetleges karambol során. A fokozatos energiaelnyelést biztosító ütközési zónák programozva, előre meghatározott módon gyűrődnek az első és hátsó oldalmerevítéseknél, ütközés közben hathatósan csökkentve a bent ülőkre ható nehézségi erőket. További védelmet jelentenek a polipropilén betétek, amelyek az ajtókban helyezkednek el körülbelül derékmagasságban. A HR-V utasterének másik biztonsági jellemzője a biztonsági övek felső rögzítéseinél alkalmazott energiaelnyelő burkolat. Az ülések keretei T alakban kialakított merevítőkkel vannak ellátva és nincsenek éles szélei, továbbá az üléskeret is műanyag bevonatot kapott. A hátsó ülés támlájának merev fala megfelel a DIN szabvány által előírt merevségi követelményeknek. A vezetőoldali ablakemelő kapcsolója automata, egyérintéses nyitási és zárási funkcióval rendelkezik, plusszszolgáltatásként biztonsági akadályérzékelővel ellátva; ha bármilyen tárgy beszorul az üveg és az ajtókeret közé, akkor az üveget az ablakemelő automatikusan visszaereszti a biztonsági pozícióba. A 105 LE-s, 1,6 literes motor nagy nyomatékkal, alacsony üzemanyag-fogyasztással és károsanyag-kibocsátási tényezőkkel rendelkezik, megfelelve az EU 2000 előírásainak. Ötsebességes manuális vagy folyamatosan változó áttételű automata (CVT) váltójával a HR-V az első Honda modell, amely a CVT váltót összkerékmeghajtással kombinálja. A motor közeli rokona a 105 LE-s 1,6 Civic Coupe erőforrása, azzal a különbséggel, hogy maximális nyomatékát már viszonylag alacsony, 3400-as fordulatszámnál eléri. A négyhengeres, soros SOHC motor teljesítménye 77 kW (105 LE) 6200-as fordulatnál, maximális nyomatéka 135 Nm 3400-as fordulatszámon. Mind a két oldali futómű egy pár rövid felső és egy pár hosszú lengőkarból áll, melyek trapéz formát alkotnak. Ezzel elérték, hogy útegyenetlenségeken áthaladva a hátsó futóművek összetartása részben és párhuzamosan változik - passzív hátsókerék-kormányzás - segítve ezzel az úttartást. Mindkét stabilizátor a versenysportban alkalmazott gömbfejes/karos megoldással csatlakozik a lengőkarokhoz. A kormánymű magas áttételi viszonya és forgószelep vezérlésű szervórásegítője remek visszajelzéseket biztosít az út felől a vezető számára. Az 5 méter sugarú fordulókör a kormánymű könnyű mozgathatóságának köszönhető. A megfelelő fékhatást elöl 282 mm-es hűtött féktárcsák, hátul pedig 200 mm átmérőjű fékdob biztosítja. A Honda célja, hogy a fékpedál megnyomása esetén hasonló benyomásokat szerezzen a vezető, mint a Civic Vti modellben. Nagyméretű szervódob - a CR-V-vel egyező kivitelű - segíti a pedálerő progresszív növelését. T. G. Á.