Műszakilag jelentősen tökéletesítve jelentkezik a piacon az Opel Vectra 1999 tavaszától. Erősségei közé számít például az erősen átdolgozott hajtóműkínálat, benne egy új, 1,8-as, 16 szelepes motorral (85 kW/115 LE), amely tíz százalékkal kevesebbet fogyaszt ugyanilyen teljesítményű elődjénél. A vezetés élményét és a kocsi agilitását újonnan hangolt futómű és direktebb kormányzás szolgálja.
Csökkent az átdolgozott 1,6-os, 16 szelepes motor (74 kW/100 LE) fogyasztása is, mégpedig 7,8-ról 7,2 liter/100 kilométerre. Az új, 1,8 literes, négyszelepes motor az MVEG-szabvány szerint mérve mindössze 7,4 literrel éri be 100 kilométerenként (típuselőd: 8,2 liter). A 2,0 literes, 16 szelepes benzinmotor, amely újabban két ellenirányban forgó kiegyensúlyozó tengellyel készül, rendkívül sima járásával tűnik ki. A hajtáslánc jellemzőit tovább javítja a 2,5 literes, hathengeres motorhoz készült új, ötfokozatú, huzalos kapcsolású váltómű, amely 1999 folyamán fokozatosan megjelenik az egyéb motorváltozatok mellett is.
A korábbiakhoz hasonlóan lépcsős és lejtős hátú, valamint Caravan karosszériával gyártott, elsőkerék-meghajtású kocsi új nemzedékének belső terét háromféle alapszín (fekete, szürke, bézs), új kárpitozás és krómozott ajtókilincsek értékelik fel. Első ízben kapható világos árnyalatú (bézs) utastér, amely a hozzá tartozó, felül sötét műszerfallal együtt attraktív optikai hatást kelt. A módosított első üléstámlák három centiméterrel nagyobb helyet hagynak a hátul ülők térdének.
A Vectra eddig is mintaszerű biztonsági felszerelése további újdonsággal bővül. Az első és oldallégzsákokat, az első övfeszítőket, az oldalvédelmet, a négycsatornás blokkolásgátlót és a szabadalmaztatott pedálkiakasztó rendszert 1999 őszétől standard szerelvényként egészítik ki az aktív fejtámlák. Ráfutásos ütközéskor ezek hatásosan akadályozzák meg az ostorcsapás-trauma veszélyét: az üléstámlába épített himbamechanizmus az utas fejével szemben mozgatja a fejtámlát, amely kiszámított módon felfogva a fejet, jelentősen csökkenti a sérülésveszélyt. Ugyanilyen fontos biztonsági tényező az extrafelszerelésként kapható, modulrendszerű, csecsemőkortól 12 éves korig terjedően védelmet nyújtó Opel Fix gyermekülés-rendszer.
(NAPI)
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.