A Mladá Boleslav-i Skoda Auto 1998-ban 8 százalékkal növelte eladott gépkocsijainak számát, mégis gondokkal néz szembe, ugyanis minden korábbi mértéket meghaladnak a raktárkészletek; tavaly 403 310 gépkocsit gyártottak le, ebből 40 ezer maradt raktáron, ami az előző évhez képest 20 ezerrel több. A Skodák egyébként jól fogytak a nyugati piacokon: 1998-ban 37,2 százalékkal több autót adtak el, mint 1997-ben, a legfontosabb piacon, Németországban 48,6 százalékos volt a növekedés. Az ugrásszerű emelkedés az Octaviának és az Octavia kombinak köszönhető. Ezzel szemben a Skoda Auto a cseh piacon 18,6 százalékos visszaesést könyvelt el, Oroszországban pedig szinte katasztrofálisan alakult a helyzet, hiszen 1998 augusztusa, az ottani pénzügyi válság kirobbanása óta gyakorlatilag egyetlen autót sem értékesítettek. A Skoda Felicia az 1988-ban piacra dobott Skoda Favorit alvázára épül, tehát műszaki szempontból elavult. Ezért nem csoda, hogy tavaly 10 százalékkal kevesebb Feliciát adtak el és gyártását 4 százalékkal visszafogták. A generációváltás mind sürgetőbb, s míg korábban azt tervezték, hogy csupán 2000-ben dobják piacra a Skoda Felicia utódját, a legfrissebb hírek már 1999 második feléről szólnak. SIDÓ ZOLTÁN, AZ ÚJ SZÓ MUNKATÁRSA